tiistai 15. maaliskuuta 2011

Odotusta ja jännitystä

Eilen kävin taas vielä yhtenä kappaleena neuvolassa. Neuvolatäditkin (terkkarilla on ollut jonkun aikaa harjoittelija aina mukana) huokaisee aina kun näkee mut, että vieläkin yksin! Vaikka laskettu aika on vasta lauantaina:D syntyykö muiden lapset sitten aina etuajassa..Viime viikon neuvolassa mulla oli verenpaine humpsahtanut vieläkin korkeammaksi kuin yleensä, ja proteiinit oli vähän plussalla, joten nyt piti tarkkailla, ettei vaan ole kehittymässä raskausmyrkytystä. No, tällä kertaa mun verenpaine oli alhaisempi kuin kertaakaan koko raskauden aikana, ja painokin oli tippunut viikossa kilon:D terkkari naureskeli, että mähän aloitan raskauskilojen pudottamisen jo ennen kuin vauva on maailmassa. Sf-mitta oli 35, sykkeet hyvät ja vauva edelleen korkealla. Terkkarit naureskeli sille, kuinka hyvin mä voin, ja miten mulla ei ole vieläkään mitään merkkejä synnytyksestä. Synnytys voi silti alkaa ihan yhtäkkiä, ja koska mä voin nyt niin hyvin niin ainakin tunnistan sitten heti synnytyssupistukset;D Vauvan ulos häätäminen ei ole kyllä yhtään onnistunut. Olen saunonut melkein joka ilta, eilenkin köpöttelin kaupoissa yli kaksi tuntia, juon vadelmanlehtiteetä joka päivä, istun ja keikuttelen koko ajan jumppapallolla, siivoilen koko ajan, ravaan portaita ylös alas kun unohdan aina tarvitsemani tavarat väärään kerrokseen.. mutta ei ilmaannu ainuttakaan supistusta. Tänään ajattelin sitten suunnitella itselleni todella kivan lepopäivän. Eikös se niin yleensä mene, että kun suunnittelee jotain kivaa, niin sittenhän sitä alkaa tapahtua:D Ehkä ei pitäisi vaan miettiä koko synnytystä ja odottaa, vaan oikeasti vaan rentoutua ja nauttia.. Helpommin sanottu kuin tehty?

Sain muuten vihdoin ja viimein kirjoitettua synnytystoivelistan puhtaaksi, ja siitä tuli aikamoinen romaani:o toivottavasti synnärin kätilö ei sitten kovin negatiivisesti siihen suhtautuisi..ajattelin vain kirjoittaa varmuuden vuoksi ihan perusteellisesti toiveeni, ettei sen takia mikään jää sitten jälkeenpäin harmittamaan. Olen myös lukenut uudestaan ja uudestaan ja uudestaan netistä ja kirjoista synnytyksestä ja kehon toiminnasta. Miten toimia kivun kanssa, miten liikkua, käyttää ääntä, missä asennoissa olla jne. Olen jo niin valmis synnyttämään kuin olla ja voi, ja odotan sitä innolla, joten mitä tämä mun vauva oikein odottaa:)

Löysin eilen uuden luonnonkosmetiikkasarjan, ranskalainen ECOCERT-sertifioitu Marilou Bio. Jokainen tuote maksaa vain 5,50 koska Marilou Bio haluaa haastaa useammat kuluttajat luonnonkosmetiikan käyttäjiksi tavallisen markettikosmetiikan sijaan. Vielä kyseistä sarjaa saa vain Biodellyn verkkokaupasta, mutta huhtikuusta alkaen Ruohonjuuresta. Ite löysin jo monta tuotetta joita haluan kokeilla!

Mun päivä ei ala ilman smoothieta. Se on vähän niinkuin kahvi oli mulle ennen; pakko saada ja heti!
Tänään heitin blenderiin:

-ananasta
-banaanin
-chia-siemeniä
-salaattia
-soijamaitoa

Nam nam:) Kohtapuoliin voisi lähteä kävelemään pitkin vantaanjoen vartta tonne ihanaan auringonpaisteeseen! Kaupassakin pitäisi käydä, ajattelin tehdä tänään miehekkeelle perunamuussia, silakkapihvejä ja jonkun ihanan salaatin. Sitten tulen kotiin katsomaan jotain hömppäleffaa ja makoilemaan sohvalle:) Toivottavasti mies ei olisi tänään pitkään töissä, eilenkin oli taas sen 12 tuntia. Mitä sitten jos lähtö sairaalaan tulisi yöllä, niin ukkohan nukahtaisi sairaalaan;D No ei varmaan, mutta olisi senkin hyvä edes vähän levätä.

Nauttikaahan auringosta! Kevät tulee:)

2 kommenttia: